Tudi letos je na Osnovni šoli Koper potekal vikend tabor za otroke od 3. do 9. razreda, ki so na novo vključeni v šolo in se še učijo slovenskega jezika. Letošnja tema tabora je bila Jaz in moje novo mesto. Vikend tabor je priložnost za druženje, povezovanje in spoznavanje novega okolja, učenje socialnih in komunikacijskih spretnosti, razvijanje samostojnosti in avtonomnosti, razvijanje medkulturnih kompetenc ter usvajanje usvajanje slovenskega jezika.
Vikend tabor je potekal 8. in 9. 11. 2024, kjer so otroci v prostorih Osnovne šole Koper tudi prespali ter si tudi sami pripravili obroke. Učenke in učenci Osnovne šole Koper so z navdušenjem sodelovali v številnih ustvarjalnih in poučnih delavnicah, ki so potekale pod skrbnim vodstvom številnih mentoric. Te delavnice so otrokom omogočile, da so na zanimiv in dinamičen način raziskovali nova znanja, preizkušali svoje spretnosti, razvijali talente ter na zabaven in hkrati poučen način poglabljali svoje znanje slovenskega jezika. Poleg učenja so bile aktivnosti tudi priložnost za medsebojno povezovanje, izmenjavo idej in krepitev sodelovanja. Raznolike teme delavnic so vključevale vse od umetniškega izražanja in praktičnih veščin do raziskovanja znanosti, kulture in športa, kar je vsakemu učencu omogočilo, da je našel nekaj zase.
Prvi dan vikend tabora je bil za otroke poln raznolikih aktivnosti. Dan se je začel s spoznavnimi igrami (Bingo), ki so poskrbele za sproščeno vzdušje ter omogočile otrokom, da so se med seboj bolje spoznali in povezali. Sledil je voden ogled Luke Koper, kjer so otroci z avtobusom raziskovali mogočno pristanišče. Obisk Luke Koper je bil za otroke nepozabno doživetje, saj so otroci spoznali njeno veličino, raznolikost poklicev, fascinantno opremo ter pomembne funkcije, ki jih pristanišče opravlja. Po malici in kratkem odmoru so se otroci odpravili na kolesarsko avanturo od Kopra do Izole. Med potjo so uživali v čudovitih obalnih razgledih in odkrivali slikovite poti, ki povezujejo obe mesti.
Po kosilu so se otroci pripravili na drugi del tabora. Najprej so uredili svoje sobe (učilnice), pripravili postelje in se udobno namestili. Nato so se prepustili igranju družabnih iger, poslušanju glasbe ter ustvarjalnim delavnicam, kjer so izdelovali žonglerske žogice in kvačkali zapestnice. Pri večerji so otroci predstavili svoje države, njihove posebnosti, zastave, glavna mesta in kraje, iz katerih prihajajo. Otroci so na večerjo priinesli svoje tradicionalne jedi, kjer smo vsi skupaj okušali različne okuse in spoznavali kulture svojih vrstnikov. Za piko na i so otroci uživali v filmskem večeru. Dan se je zaključil z večernim branjem in umirjenim druženjem, ki je otroke pripravilo na zaslužen počitek in pričakovanje novega dne.
Drugi dan tabora se je začel s prebujanjem in jutranjo telovadbo. Po zajtrku je sledila zanimiva delavnica, kjer je otroke obiskal Center eksperimentov Koper. Na delavnici so se otroci preko različnih raziskovalnih dejavnosti učili o naravnih pojavih ter njihovem nastanku, ob tem pa so aktivno sodelovali v eksperimentih, ki so jih spodbudili k raziskovanju narave in znanosti. Medtem, ko je ena skupina otrok sodelovala v eksperimentih, je druga skupina z mentorico raziskovala staro mestno jedro Koper. Otroci so skozi kviz spoznavali kulturne in zgodovinske znamenitosti mesta ter se sprehodili po starem mestnem jedru, raziskovali arhitekturo, spomenike ter pomembne točke, ki definirajo zgodovino Kopra.
Po raziskovanju mesta so se otroci podali v kuharsko delavnico, kjer so sodelovali pri pripravi kosila. Razdelili so si naloge, pripravljali solato, glavno jed in palačinke za malico, kar je omogočilo, da so se skupaj naučili osnov kulinaričnih veščin in uživali v skupnem delu. Po okusnem kosilu so se otroci podali na raziskovanje narave. Ena skupina je spoznavala mediteranski vrt in zelišča, kjer so se učili o različnih mediteranskih rastlinah in pripravili svojo zeliščno sol, ki so jo odnesli tudi domov. Druga skupina je pobirala oljke na naše šolskem mediteranskem vrtu ter spoznavala različne vrste oljk, kako se oljke pobirajo, obdelujejo in pripravljajo za različne namene ter kako se razlikujejo glede na velikost, barvo in okus. Za malico so otroci uživali v palačinkah, ki so jih sami pripravili prej v kuharski delavnici.
Dan se je zaključil s skupinsko fotografijo, podpisovanjem majic ter zapisovanjem misli in občutkov o svojem doživetju na vikend taboru. Zagotovo lahko mentorice povemo, da so otroci odšli domov polni novih znanj, spominov in prijateljstev.
Hvala otrokom, vodstvu, mentoricam in mentorjem za sodelovanje in pomoč odlično izpeljanega tabora.