Skupina učencev, ki obiskuje dodatni pouk italijanščine v 9 razredu, je v soboto, 6. oktobra, odšla na terensko delo v Trst z učiteljico Martino Seražin Mohorčič. Po prečkanju slovensko–italijanske meje smo takoj opazili industrijski del Trsta. Za industrijo tega mesta so značilne predvsem pristaniške dejavnosti in uvoz kave.
Najprej smo se ustavili ob kipu iredentista Nazaria Saura. Tam nam je Lan v italijanščini predstavil zgodovino Trsta. Ko smo prišli v središče mesta, smo opazili, da je vse že pripravljeno za Barcolano. Letos je potekala petdeseta, jubilejna regata. Barcolana je ena največjih svetovnih regat. Regatno polje je sestavljeno iz fiksnih boj, od katerih je ena v slovenskih vodah. Ustavili smo se pri pomolu Audace, kjer nam je Mija v italijanščini povedala, da so pomol začeli graditi po načrtih potopljene barke Pier San Carlo. Nato smo se odpravili do kanala Grande in trga Ponte Rosso. Za tem smo obiskali dobro ohranjen rimski amfiteater. Izvedeli smo, da so ga odkrili pred drugo svetovno vojno. V njem je lahko predstavo gledalo okoli šest tisoč ljudi.

Nato smo se po starih, ozkih in strmih ulicah povzpeli na Grad svetega Justa. Med malico nam je Vita povedala, da so grad zgradili meščani na lastne stroške, saj jim je to naročil Friderik tretji, ker niso podpirali tržačanov v boju proti Benetkam.
Vitinem opisu je sledila Miina predstavitev trga Oberdan ter Openskega tramvaja. Na trgu poteka začetna in končna postaja tramvaja. Pot, ki jo prevozi tramvaj, je dolga 5 kilometrov in ima 13 postaj. Od leta 2016 zaradi nesreče ne vozi več. Domačini pravijo, da omenjeni tramvaj nima sreče oz. ga označujejo za prekletega, ker se je v zvezi z njim zgodilo res že veliko nesreč.
Ko sta dekleti končali s predstavitvama, smo šli pogledat vhod v grad, kjer sta kipa Mihca in Jakca, ki udarjata po zvoncu. Vita nam je povedala anekdoto, ki pravi, da sta to počela, ker jima ženi po njunem napornem dnevu nista pripravili večerje in sta ju na ta način klicala, naj vendarle prideta domov.
Potem smo se spustili do Lesnega trga oz. trga Carla Goldonija, kjer nam je učiteljica povedala, da je bil ta trg nekoč znan kot tržišče lesa. Sedaj je tam eno večjih avtobusnih postajališč in seveda kavarne.
Nato smo šli do ulice 20. septembra, katere zgodovino je predstavil Martin. Danes na ulici poteka druženje mlajših in starejših generacij, še posebej poleti, saj se tam nahajajo drevesa z velikimi krošnjami, ki nudijo prijeten hlad. Učiteljica Martina nas je tam povabila na okusen sladoled, ki smo ga pojedli na poti do trga Borsa.

Odpravili smo se do naslednje točke; do trga Unita d´Italia. Tam nam je Mija povedala, kaj vse se nahaja na njem: fontana štirih celin, kip Karla VI. ter drogova zastavonosilca.
Na trgu so še občinska palača, na kateri je ponaredek kipa Mikca in Jakca, za njim stoji rojstna hiša Žige Zoisa. Na trgu se nahaja tudi kavarna Caffe degli specchi, ena najstarejših in najbolj priznanih kavarn v Trstu.
Nato nam je Anabel predstavila znamenitosti trga Kavana. To je bil del mesta izven obzidja. Iz njega se raztezajo stare ozke ulice, stavbe so tudi urejene tako, kakor so bile nekoč. Nekoč je bil ta del mest znan po zabavi in kriminalu, kjer so se zbirali domačini. Ko so obnavljali ulice, so tam našli ostanke, ki so v preteklosti predstavljali bogato življenje. Določeni deli so prekriti s steklom, tako se lahko vidi ostanke. Ta trg nas je pripeljal do drugega predela, ki mu tržačani pravijo »Citta Vecia«, kjer stoji tudi kip italijanskega pisatelja Itala Sveva. Na trgu Hortis se nahaja tudi mestna knjižnica.

Nato smo se z avtobusom odpeljali do Miramara, kjer nam je Hana predstavila njegove zanimivosti. Znan je po lokaciji prečudovitega razgleda na morje. Načrt je naredil brat Habsburškega kralja, ki se mu ni izšel, kot je predvideval, saj je izmed treh nadstropij sezidal le dve. Tam je nekaj časa živel tudi član italijanske kraljeve družine. Pravijo, da je grad preklet. Brat Habsburškega kralja je veliko potoval in zato je tudi park, ki se nahaja zraven gradu, poln rastlinja iz celega sveta. Sedaj je v gradu muzej, do katerega so urejeni javni mestni prevozi. Mi smo si Miramar ogledali še od znotraj.
Na kocu dneva smo bili kar utrujeni, saj smo prehodili 9 kilometrov. Po končanem terenskem delu po Trstu nas je čakala še 15–minutna vožnja do Kopra.
Dan se nam je zdel zelo zanimiv, izvedeli smo veliko novih podatkov in se tako ustrezno pripravili na dan dejavnosti, ki ga bomo skupaj z učiteljico izvedli za vse učence 9-ih razredov v mesecu decembru.

Učenci dodatnega pouka 9.b in 9. d razreda.